Bilreklame

Hvorfor skal du have bilreklame på din bil?


Bilreklame er en effektiv markedsføringsform, som man kan benytte alle årets 365 dage. Nedenfor bliver du præsenteret for de bedste grunde til, at du bør benytte dig af bilreklame.


Betal kun én gang for mange års reklame – Den største fordele ved bilreklamer er, at du kan nøjes med at købe bildekoration én gang. Herefter kan du markedsføre din virksomhed mange år fremover uden at skulle tænke på yderligere omkostninger. Det er altså en billig markedsføringsform, da man kun betaler for selve foliet og ikke har løbende udgifter. Søger du folie til bil, skal du gå efter kvalitet, så du har sikret dig en effektiv bilreklame mange år i fremtiden. Bilreklamer er synlige for billister, såvel som cyklister og fodgængere, som ligeledes befinder sig i trafikken.


Effektiv reklame døgnet rundt – Kører du ofte på de danske veje, vil din bilreklame kunne ses af mange hundrede – eller tusinde danskere hver dag. Jo flere timer din bil befinder sig i trafikken, desto flere forbrugere vil få øje på din reklame. Holder du på offentlige parkeringspladser o.l., vil din reklame ligeledes blive set af mange mennesker.




Regler for bildekoration


Hvis du vælger at anvende bilreklame i din markedsføringsstrategi er det vigtigt, at du sætter dig ind i de aktuelle regler. Der er i de seneste år lavet en lang række regler, som bl.a. har til formål at slå ned på organiseret sort arbejde. Det er et krav, at alle varebiler skal have synligt firmanavn og cvr-nummer. Reglen gælder for alle varebiler på gule plader, som har en totalvægt på under 4 tons. Denne regel trådte i kraft d. 1. januar 2013. Oplysninger omkring virksomhedsnavn og cvr-nummer skal fremgå på begge sider af bilen. Det er desuden et krav, at oplysningerne er synlige og letlæselige. Det vil dermed ikke være hensigtsmæssigt at anvende en tekstfarve, som går i ét med bilens farve.

De anvendte tal og tekster til bil skal som minimum være tre centimeter høje. Såfremt din varebil vejer over 3,5 tons, skal din virksomheds navn og cvr-nummer stå med minimum 10 centimeter høje bogstaver / tal. Som udgangspunkt skal du altid oplyse din virksomheds officielle navn. Dog kan du anvende forkortelser, hvis din firmabil vejer under 3,5 tons. Det er desuden vigtigt at bemærke, at der gælder andre regler for henholdsvis anparts- og aktieselskaber.


Opsummering af regler:


Synligt og letlæseligt firmanavn og cvr-nummer på begge sider af bilen

Reglen gælder for alle varebiler på gule plader (under 4 tons)

Bogstaver og tal skal være min. 3. cm. høje (min. 10 cm. for biler over 4 tons)

Krav om oplysning af virksomhedens officielle navn (firmabiler under 3,5 tons kan anvende forkortelser)

Det er vigtigt, at man overholder de aktuelle regler for bilreklamer, hvis man vil undgå at få en bøde.

Som vi allerede har præsenteret dig, er det nemt og hurtigt at bestille folie med virksomhedsnavn, cvr-nummer og klistermærker til bil.

Du kan læse mere om reglerne på SKATS hjemmeside.